Försök 3
2008-11-09 / 10:50:19

Skulle förhandsgrandska försök 2 men poff! borta.......

Här sitter jag nu, söndags morgon. Klockan är i och för sig 10.08 i skrivande stund men då får man räkna med att jag klev upp 08.30.

Varför?

Jodu, när man inte har någon fritid på grund av jobb och skola får man göra sig fritid... klockan halv nio på en söndag. Och vad gör jag då? Jodå, jag startar en blogg. Se där, där föll även jag för bloggtrenden. Där ser man vad som händer i ett alldeles för fullspäckat huvud.


Jag kanske borde presentera mig. Jag heter Rebecca men kallas för Bekka, bor tillsammans med min pojkvän i Gävle men kommer ursprungligen från Hedesunda, från en liten by som kallas Ålbo. De som känner mig vet att jag avskyr stället. Tacka vet jag stan! Jag går för tillfället i skola på John Bauergymnasiets IT-media linje, tredje året och jobbar deltid på ICA. Intressant liv va? Det är i och för sig mer vad jag är än vem jag är, men vill ni veta vem jag är får ni fortsätta läsa min blogg. Allt jag skriver kommer vara personliga tankar och känslor, mer närmare mig än så kan ni inte komma genom det här jävla spindelnätet. Jo just ja, jag svär också, relativt ofta, passar det sig inte kan ni sluta läsa på momangen.


Jag har många gånger kommit på något som jag vill dela med andra, åsikter och så vidare, i och med det har jag tänkt på att starta blogg många gånger, bara aldrig tagit mig tid. Nu bestämde jag mig för att göra mig tid, sådär en söndagsförmiddag klockan tio. Jag läste nyss en novell, om det ens var en novell.. jo det var nog en novell. Inte på Internet, utan från irl A4 ark inuti ett plastfack. Jag har ingen aning what so ever om vem författaren till denna novell är eller hur den hamnat hemma hos mig. En vän som läste den tidigare när hon hittade den på köksbordet bland en massa andra papper trodde att den handlade om en vän till mig. Nope, sa jag, jag har ingen aning om vem det där handlar om. Idag tog jag mig då som sagt tid och läste den. Novellen har överskriften Farväl min vän, farväl Robin, farväl. Det handlar om en kille, Robin, som gått bort och hur hans vän, författaren, känner och vad denne går igenom. Detta frambringar en mycket förvirrad Bekka... Novellen börjar med en dikt:

Dina ögonlock föll ihop
Du tog ditt sista andetag
Ditt hjärta slog sitt sista slag
Du somnade in och det
För evig


Väldigt vacker dikt, såväl som novellen, så full av känslor. Är det någon som vet vem författaren är? Eller hur den här novellen kan ha hamnat hemma hos lilla ovetande mig?


Det var väl ungefär det jag ville säga för tillfället, nu tänker jag spela Fable II, sjukt bra spel, och komma ikapp älsklingen lite som har spelat mer än mig. Han ska komma hem runt 12.00 nån gång och vi ska kanske åka ut till Hedesunda och hämta lite saker, plus gratta pappa, efter att vi varit till hans pappas grav. Det är ju trots allt Farsdag idag, kanske borde köpa present?


S:

Japp jag vet, berättade nyss för dig också. Tror även att Hanna vill ha den tillbaka på nå vis. Hon tog med den för att jag skulle få läsa.



Skrivet den: 2008-11-12 klockan: 19:30:35
URL: http://truecolours.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: