Dessa många fel med bussarna...
2009-04-21 / 09:07:19

Idag är det verkligen en god morgon!
Jag vaknade upp relativt pigg, soligt ute (om än kallt) och Rörlig Bild B i skolan, mycket roligt ämne:P
Nu sitter jag och väntar på att vår lärare ska komma :)

Jag har tänkt på en sak. Imorse när jag åkte bussen till skolan och skulle plinga när busshållplatsen jag skulle av vid närmade sig. Vad märker jag då? Jo, det är en såndär buss som i bakdelen av bussen kanske bara har 5 knappar att trycka på, är då en av dem trasig som de ofta är på bussarna här i stan måste man springa genom halva bussen för att kunna kliva av. Det var väl inte så himla jobbigt? Kanske du tycker. Jo, om bussen är proppfull och folk står i gångarna är det till exempel ett stort problem. Om det finns knappar endast längst in mot väggen men inte i taket, måste jag då alltså fråga personen som sitter bredvid mig, även om det är en helt okänd människa, om den kan trycka på knappen? Jag tycker verkligen inte om att sitta bredvid människor jag inte känner, att åka buss för mig i sig är en stor ångestkaka från och till, speciellt om det är mycket folk på bussen. Att jag då ska tvingas prata med en människa jag aldrig sett förr, som jag dessutom tvingas sitta bredvid som om vi vore nära vänner för att ens kunna kliva av bussen jag är tvungen att åka för att komma till skolan. Nej, fler knappar! Är det så svårt? Det finns ju många bussar med knappar vid varje plats plus lite till? Varför inte bara göra så på alla bussar?
Nån som håller med mig?

Nu börjar vi så jag måste sluta diskussionen där. Ciao!♥




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: