Hemma med dundersjukan
2009-04-15 / 09:10:52

Ja, nu är man verkligen sjuk så det skriker om det.
Hostar jag inte slembollar har jag så ont i halsen att jag nästan får panik och inte vet var jag ska ta vägen. Igår att lade jag mig strax före elva men somnade inte förrän två, efter varm mjölk, alvedon, slemlösande och halstabletter som T tack och lov lämnade här. Det är svårt att sova med så sjukt ont i halsen. Jag var hemma från skolan eftersom jag skulle hostat sönder hela lektionen och säkerligen blivit hemskickad ändå, men jag tycker inte om att vara ensam när jag är sjuk. Därför följde jag med Prasse, Base och GOF ut till Valbo i tron om att det skulle bli en snabb vända vilket det inte blev utan tre timmar. Snacka om att jag var slut när vi åkte hem! Medan de andra var inne på Stadium i vad som kändes som evigheter passade jag dock på att sola lite;) (Nåde den av dem som klagar på att jag tar lång tid på mig i en affär efter dethär!!)

Väl hemma blev det honungste och glass och sen vidare till Base för att spela ett slags kortspel som heter Munchkin (?). Det var helt ok, men vi hann inte klart och blev utskickade vid elva. Hemma hade jag grymt ont i halsen och försökte med alla möjliga konstigheter i halsen som Corsodyl munhålegel och en aloevera gel. Märkte dock inte mycket av dem.

Inatt var mardrömsnatten, det var att vrida, vända och någon liten förtvivlans tår över att jag inte kunde somna. Jag kunde inte somna ordentligt förrän halv åtta imorse och åtta ringde klockan för att få mig att vakna. Roligt värre de. Nu sitter jag och väntar på att GOF ska komma över och följa med mig till hälsovårdscentralen för jag vågar inte gå dit själv. Jag hoppas verkligen de har nåt som kan hjälpa motmin hals för jag får panik om jag ska behöva gå igenom en sånhär natt igen.

Ha det bra så länge!
Ciao♥




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: