I can do this!
2009-04-20 / 09:58:28

Hallå bloggen!

Nu känns allt mycket bättre! Jag sitter i skolan nu och har Historia. Vi har till uppgift att skriva på vår uppsats och plugga inför provet vi ska ha nästa vecka. Det är ett ganska stort prov, både första och andra världskriget samtidigt, men det ska nog lösa sig eftersom jag har tänkt lägga manken till och plugga rätt mycket denhär veckan. Eftersom jag har så korta skoldagar ska jag stanna i skolan efter lektionstid för att plugga. Åker jag hem är det så lätt hänt att jag inte gör det jag ska göra och låter tankarna vandra åt andra håll, men stannar jag här så får jag förhoppningsvis en massa gjort!

När jag satt på bussen på väg till skolan kom jag att tänka på att pluggandet är som träning för mig. Nu mot sluttampen har jag knappt nån ork kvar att fortsätta och jag hamnar efter mer och mer, men precis som när jag börjar bli trött i slutet av ett träningspass så har man fortfarande ungefär 70% kvar att ge. Jag tror det är samma med pluggandet, att jag har mer att ge om jag bara ger mig fan på att klara det. Så det är vad jag ska göra nu. Ge mig fan på att ”I can do this!!”. Så det så ;)

Nu ska jag leta ett ämne och lägga fram en frågeställning till min uppsats. Jag funderar på att ta något med Pearl Harbour, jag har ju inte sett filmen så då kan jag ju få en anledning till det kanske? Vi får se. Ciao! ♥




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: