Studentkryssningen!
2009-04-07 / 11:31:04

Hej igen bloggen efter ett litet uppehåll!
Som ni förstår har jag varit lite sliten efter kryssningen så bloggandet fick vänta lite. Kryssningen var jätterolig! Dock var det väldigt drygt att vi fick vänta så pass länge som vi fick innan vi fick kliva på båten. Bussen till sthlm gick 14.00. Strax före fyra kom vi fram men vi blev inte påsläppta på båten förrän ca 19.30, då maten skulle serveras. Det var bara in med grejerna på rummet, ner och äta och sen till Tax-freen och handla. Jag hade hört att det skulle vara mycket folk men det var inte så mycket som jag trodde. Sen var det hytten, fixa i ordning sig och förfesta lite;)

Det blev en hel del spring mellan hytter och dansgolv och det var rätt ofta man tappade bort folk och inte kunde få tag i dem eftersom det inte gick att ringa. Umgicks både med klasskompisar och andra polare från uppsala och skolan, därför blev det även lätt att man tappade bort folk. Blev rätt dragen där mot slutet också, tiden gick fort och vips var det frukost dags och sen i säng. Jag sov fram till runt två nån gång då det var taco-buffé. Sen var det mest en väntan tills båten kom i land vid sex-tiden nån gång. Hemresan gick lite vilt till, blev att dra igång med drickandet där igen ;) jobbiga människor på bussen bara som armbågade mig i ansiktet och krossade min arm... fulla människor borde inte få stå i bussen!!

Väl hemkommen förstår jag verkligen inte hur jag orkade! När vi klev av bussen kom Prasse och hämtade mig och Mickan som jag delat hytt med och som bor granne med mig. Vi gick hem till varsin lägenhet men möttes hemma hos mig sen och sminkade oss, åt och drack lite till. Bussen kom fram nån gång vid nio och vi var klara hemma ungefär halv elva. Då blev vi skjutsade ner till stan till efterfesten på Goya, första gången jag var där. Helt okej där, dansade, drack mestadels vatten (otroligt gott om man är törstig och billigt i baren ;D) och snackade lite med folk. Väl hemma var jag verkligen hur trött som helst! Men jag somnade inte helt på en gång och höll prasse vaken rätt länge den stackaren. Jag rör väldigt mycket på mig när jag sover påverkad xD Dagen efter var en slödag, hur trött och sliten som helst, dock inge bakis som tur var ;)

Nu ska jag avrunda här, men resan var verkligen värt de tycker ja, en upplevelse. Ha det bra! ciao!♥

Annapanna:

Hur orkade du? :O



Skrivet den: 2009-04-10 klockan: 14:03:23
URL: http://pygmeanna.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: