Viktminskning vs. Övervikt
2009-04-07 / 13:38:40

Hallå bloggen!

Jag fick nyss se nåt läskigt. Sist jag vägde mig var för ca två-tre veckor sedan och nyss vägde ja mig och jag har gått ner dryga 5 kg sen sist. Det är rätt mycket med tanke på att jag redan är rätt liten och på så kort tid! Jag testade väga mig ca 2-3 gånger men vågen visade samma och verkar inte vara trasig. Jag sprang in i sovrummet och testade mina utvuxna byxor och jag kunde ha allihopa om än vissa satt lite tight! Helt otroligt!

Det här med vikt får mig att tänka på Oprah Winfrey Show som jag såg imorse. Det handlade om överviktiga tonåringar som fick hjälp att berätta om sina känslor. De fick avsluta meningen "Om du kände mig skulle du veta att..." inför varandra och sina föräldrar och det var verkligen mycket känslor men det som rörde mig mest var när de fick skrika ut avslutet av meningen "Jag är arg över..." Jag kunde inte sluta gråta, jag blev helt tagen över hur mycket ilska en människa kan hålla inom sig, saker de inte sagt till någon. Kvinnan som pratade med gruppen sa att vad alla barn och ungdomar vill ha är uppmärksamhet, att bli sedda av sina föräldrar och sin omgivning, att känna sig uppskattade och att känna sig älskade. Något som är mycket sant, alla vill ju känna sig älskade. Tyvärr kan jag inte hitta avsnittet på youtube men det var mycket rörande och gav en många tankar. ciao!♥

SixtenStekpanna:

Kan vara vattenvikt också.



Skrivet den: 2009-04-07 klockan: 21:47:07
Jess:

Jag har också gått ner konstigt nog, 4 kg och jag menar, det syns ju. Sebastian säger att det är för att jag har fått mycket nu, och seriöst, kan vara det. Konstigt, för som dig så är jag ju rätt liten.



PUUUS!



Skrivet den: 2009-04-08 klockan: 08:58:47
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/
Jess:

Gått*



Skrivet den: 2009-04-08 klockan: 08:59:33
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/
Jess:

Jag menade G Å T T! Inte fått xD



Skrivet den: 2009-04-08 klockan: 09:00:09
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: