Cornelis är underskattad
2009-01-14 / 21:47:25

Såg på en dokumentär om Cornelis Wreisvik ikväll och jag började fundera.
Han är fanimej underskattad! Så sjukt bra, så underbart mysig röst, roliga skämtsamma, vackra visor.
Nej, så mycket bättre musik än mycket av det som produceras idag.

Idag skulle jag varit i skolan och haft projektarbete... vilket jag självklart inte var. Spydde igår kväll och imorse när jag klev upp märkte jag att jag inte var i skick för skolan.. Men en positiv sak var att jag fick lite skolarbeten gjorda och Sara berättade för mig att vi skulle få byta projekt :D Från början skulle vi skriva en musikal, vilket blev en teaterpjäs om Hårgalegenden och skulle säkert ha kunnat blivit jättebra men  vid den tiden vi skulle värva skådespelare  sjönk vår entusiasm och innan jullovet ville ingen av oss fortsätta med projektet. Igår frågade vi vår projekthandledare Björn om vi fick byta och idag fick vi svaret att vi fick :) Berättar sen om mitt nya projekt.

En annan bra sak som hänt idag var att jag äntligen tog tag i att ringa till Tema Skolfoto.
Det är så att min enskilda bild när vi knäppte kort i skolan verkligen blev värdelöst. Jag ser ut som en tjock bebis.
Jag vill ju då självklart skicka tillbaka mina bilder men det glömdes bort och tappades bort osv.
Jag trodde då att det var för sent nu, men när lilla nervösa bekka (jag hatar att ringa folk jag inte känner) tog sig i arslet och ringde visade det sig att den jättetrevliga tjejen som svarade sa att det inte var något problem!
Yay! säger jag :)

Nu ska jag ta och titta lite på Lars Winnerbäck som är på TV på ettan :) Ha det bra!♥




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: