Hej igen!
2009-01-05 / 13:01:03

Jag vet att jag inte skrivit på länge här men jag har haft mycket att göra och knappt någon tid att sitta still och skriva blogg.
Jag tänkte berätta lite om julafton och nyår :)

Julafton

Det var från början lite problem med hur vi skulle fira julafton, Prasse och jag, eftersom vi så gärna ville fira tillsammans. Som tur var hade våra släkter rätt olika tider att fira på så till 12.00 åkte vi ut till hans släkt i Sandviken och begav oss därifrån lite efter 17.00. Då bar det av till Hedesunda hem till mina föräldrar som höll i julfirandet i år och där stannade vi över natten. Kom iväg hem ungefär runt tre dagen efter. Visst, det var en lite lång och körig julafton men det var det fanimej värt!

Nyårsafton
Planen var från början att vi skulle hyra eller låna någon stuga där vi några vänner skulle fira nyår tillsammans. Det blev tyvärr lite strul hit och dit med det så vi fick inte tag på någon stuga. Istället blev vi bjudna hem till vår vän Sandviken, Mikey. Vi skulle spendera nyår hemma hos honom med dresscode, alla skulle vara finklädda. Det var lite klaganden här och där om detta men kom igen, det är väl det som skiljer nyår från en vanlig fest? Man klär upp sig och högtidligt förhöjer stämningen, och så skjuter man raketer såklart!
               Jag, Prasse, Lotta, Kjell, Johan TB, Magge och Dario (har jag glömt nån?) åkte dit kvällen innan, blev rätt sent eftersom jag jobbade till 19.00 och vi skulle äta efter det och så. Men väl där var det mys och spela något skräck-detektiv spel som var rätt roligt faktiskt. Väldigt klurigt då men;)
              Nästa morgon var det upp för mig och börja fixa mig i ordning och jag la på sista touchen när de första gästerna kom. hehe, ibland överanstränger man sig ;) Men jag var iaf elegant av sjutton! Det ni! Så kvällen fortskred och vi lekte en lek och pratade och umgicks. När tolvslaget närmade sig gick vi ut med champanje och sköt fyrverkerier och skrek GOTT NYTT ÅR bland alla kramar. Mysigt men sjukt kallt!
            Efter detta underbara gick det utför rätt rejält med polisbesök (men de konstaterade att allt var lugnt) och folk drog därifrån så snabbt de kunde i den mån som gick. Jag och Prasse väntade jättelänge på en taxi. Vi hade kunnat stanna, men jag ville vara ur vägen och bort därifrån. Mer ingående i händelsen tänker jag inte gå in då det var sista minutrarna av festen och allt annat varit underbart. Vi tog oss därifrån iaf och sov hos prasses en kompis farsa där hans morsa firade nyår.

NYÅRSLÖFTEN
(Jovisst hade jag såna också)
  • Sluta röka på fester åtminstone fram till sommaren (anklaga inte, det är faktiskt ett stort beslut för mig)
  • Äta nyttigare och försöka börja träna igen så gott det går (Ont om tid med nazi skolan med tusen läxor plus ett jobb)
  • Våga säga mer vad jag tycker och tänker
Mer var det inte så, chiao ;)♥

J:

Tycker du är ganska rak och ärlig jag, iaf mot dina kompisar :)

Men det kanske behövs mer, vad vet jag.

Fan, har inga nyårslöften, men jag har nyårsmål. <3



Skrivet den: 2009-01-06 klockan: 12:06:42
URL: http://dontevergiveup.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: