Boken är nästan alltid bättre
2009-07-16 / 15:03:35

Igår var jag som jag tidigare nämnt på Harry Potter och Halvblodsprinsen, premiären:) Spänningen var stor, förväntningarna relativt höga, godispåsarna på plats.



Som vanligt är man lite orolig för hur filmatiseringen av en otroligt bra bok ska bli, så när filmen startade höll jag andan. Och jag fångades från första början! Redan de första fem minutrarna visste jag att filmen skulle bli bra! Jag måste dock påpeka att även fast filmen var långt över förväntan är fortfarande boken bättre. Men det går inte att göra filmen lika bra som boken eftersom de är två helt olika medel på helt olika nivåer. Jag anser att filmen gjordes så bra som den kunde göras :) Definitivt den bästa filmen hittills! De andra filmerna har varit sådär, ettan och tvåan var rätt barnsliga och därefter växer filmerna i kvalitet. Vågar man hoppas på en ännu bättre film av sista boken?

Måste även påpeka det utmärkta valet av skådespelare till Bellatrix Lestrange som spelas av Helena Bonham Carter. Kunde det ha gjorts ett bättre val?

sneanea:

Tycker vi lika eller? :P



SV: Beedle the Bard är boken Hermione får i sjunde boken, den med berättelsen om de tre bröderna. Det nämns även fler berättelser med roliga titlar som ska ingå, den ska ju föreställa vara en samling historier för barn. Efter att alla böckerna getts ut bestämde sig J.K. för att faktiskt skriva de där historierna och ge ut "the Tales of Beedle the Bard". hon förbannade då sin fantasirikedom då hon kommit på titlar som "Babbity-Rabbity and her cackling stump" utan att veta att hon skulle bli tvungen att skriva en historia som passade till den titeln! :P



Skrivet den: 2009-07-16 klockan: 15:10:59
URL: http://cutienut.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: