Harry Potter och Dödsrelikerna
2009-07-09 / 18:43:56

Efter tre och en halv dagars regnig hotell-läsning har jag läst ut Harry Potter och Dödsrelikerna.
Så himla bra! Allt som allt var den kanske inte lika bra som de tidigare böckerna men slutet!
Början av boken var lite seg och det var mycket att fundera över, bli irriterad av och försöka stressa på eftersom bokens huvudkaraktärer tog väldigt lång tid på sig att utföra vissa handlingar. Men när det väl började hända saker, blev boken mer och mer fängslande då händelserna ställde sig på rad och spänningen ökade för varje kapitel, sida, ja även mening ibland.
Näst sista kapitlet var det absolut bästa i hela boken och medan jag läste det växlade jag mellan tårfyllda ögon och små skratt för mig själv. Känslorna var verkligen i kaos, ett sånt där härligt kaos som verkligen visar på att författaren har lyckats.
Sista kapitlet var dock inte lika bra. Det var lite väl kliché för min smak och smått förvirrande i språket, men samtidigt väldigt sött.
Har du inte läst boken så läs den NU!

Ciao!♥

Erica:

Jag tycker boken var jätte bra, läste den dock för länge sen så kommer inte ihåg allt =S kommer dock ihåg att jag håller med dig om slutet, plus att det blev ett så abrupt slut, tycker de kunde ha dragit ut på den sista striden lite längre =S jag menar man har ju ändå suttit och läst 1000 sidor då tycker jag man kan lägga lite mer kraft på den viktigaste grejjen i boken ^^



Skrivet den: 2009-07-10 klockan: 15:08:02
sneanea:

ÄLSKÄLSKÄLSKÄLSK <3 Har läst den tre gånger, hehe xD Ang. sista kapitlet, ja, kliché, men hur tråkigt vore det inte att inte få en bild av den lyckliga framtiden? Eller få en oklichéig, trist bild? :P



Skrivet den: 2009-07-14 klockan: 21:16:25
URL: http://cutienut.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: