Sverige förtrycker svenskar!
2009-07-16 / 15:45:53

Det är roligt hur Sverige hanterar förtryck av folkgrupper, som exempelvis rasism. Självklart tycker jag att det är hemskt med rasism och jag anser att rasister är dumma och osäkra människor som helt enkelt måste trycka ner någon annan för att hävda sig själva eller måste skylla problem på någon annan för att själva inte behöva stå för det. Dock har Sverige ett mycket underligt sätt att hantera dessa personer och dessa tankar och åsikter. För att inte förvirra någon tänker jag ta ett exempel.
Förr fanns i Sverige en glass som hette Nogger Black, en laktitsglass som hette Black eftersom lakrits är svart. Det låter väl inge konstigt eller? Nogger kommer ju från orginalglassen så det är ju inte heller så konstigt. Men hej vilket liv det blev över detta! Usch det är ju hemskt hur rasistiskt att döpa en glass till Nogger Black! Lär ut barnen rasism! Vi måste göra något åt detta! Vi måste få bort glassen från marknaden!
För det första... Det är en glass! Tror de verkligen att ungarna bryr sig om vad det är för namn på den där smaskiga munsbiten de vill bita i. En liten unge som tycker om lakrits tänker snarare Black = Lakrits = jag köper!
För det andra: Är det inte mer rasistiskt att påpeka att glassen är rasistisk? Att peka ut de som är mörka i hyn?
Sen kom årets sommarplåga "Svennebanan". Behöver jag verkligen säga mer? Jag gör det ändå. Jag har inte all info, så ge mig gärna om ni anser att något jag skrivit är felaktigt. Men Artisten i fråga är inte från Sverige, men kommer hit och gör en låt om oss "svennebananer"... Och det blir en hit! Alla svenskar står och skakar rumpan på dansgolven till denhär låten! Visst, texten är ironisk och han gör själv många av de saker han i låten hånar svenskarna för att göra men det spelar ingen roll, för Nogger Black var ju en rasistisk glass, eller hur? Herregud, ni hör väl själv hur det låter? Nej, vi svenskar får banne mig inte göra något som någon kan klassa som rasistiskt men utländska får göra låtar som hånar oss svenskar? Nej, det är banne mig ett konstigt system. Sverige förtrycker svenskar!




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: