Gårdagen
2009-05-05 / 09:26:56

Så har starten för en ny hektisk vecka gått och denhär veckan känner jag på mig kommer gå med rasande fart, så rasande att jag inte tror att jag kommer hänga med vilket oroar mig.

Jag sitter nu i nya lägenheten. Jag och Prasse var och hämtade nyckeln tidigare idag efter att han hämtat upp mig på biblioteket där jag satt mellan tio och halv två för att skriva på min historiauppsats och plugga inför historieprovet. Uppsatsen ska vara klar om två veckor, samma tidsperiod kvar tills vi har provet. Hur ska detta gå?
    Men tillbaka till lägenheten. Jag och Prasse har suttit och valt ut golv och tapeter eftersom vi får göra om i princip i alla rum. Skönt men samtidigt svårt att välja, speciellt eftersom vi har så olika smak på saker!
    En bra sak var att den förra som hade lägenheten lämnade en stor svart spegel i hallen som är skitsnygg! Jag är överlycklig över den!

Ikväll har jag även en del saker att göra förutom flytten vilket börjar bli lite väl stressigt nu eftersom klockan redan är sju i skrivande stund. Att göra:
  •  Adressändra
  • Betala räkningar (om jag hittar dem)
  • Duscha
  • Välja ut kläder till morgondagens filminspelning för filmen till Rörlig Bild B (minst fem olika plagg och jag har ingen aning om vart alla mina kläder är nerpackade)
  • Plugga till Historiaprovet, leta reda på filmer om ämnet jag ska skriva uppsatsen om, plugga till Smahällskunskapsprovet och jag hade gärna velat hinna med en hel del andra skolarbeten.
  • Något mer var det som jag inte kommer ihåg just nu.

Med plugget, flytt och allt igång känns det som om denhär veckan kommer bli min undergång. Hjälp?

Edit: Dagen efter och jag hann bara med två av sakerna jag skulle gjort. Stressigt eller?




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: