Valborg och så vidare
2009-05-05 / 09:19:23

Hej igen efter en hektisk långhelg utan särskilt mycket tid för varken bloggen, skolan eller mig själv. Jag tänkte lite kort berätta lite om hurdan min helg har varit och vad som hänt.

TORSDAG Dagen började med att kliva upp klockan åtta, promenad till lägenheten för att hämta cykel, åka till banken för att fixa med deklarationen, packa och sen bar det av mot Bönan till Magge där vi firade valborgsmässoafton. Det blev musik, grill, dricka och umgås, mycket trevligt. Tyvärr var det väldigt kallt.

FREDAG Vaknade upp hos Magge på madrassen jag och Prasse tagit med oss. Var uppe ett litet tag men gick och lade mig igen och sov till ett. När jag väl vaknade upp var killarna ute och spelade kubb i den varma solen så jag gick ut och solade. Runt tre bar det av till stan igen för att äta på Buddy’s, blev tacobuffé för mig. Mums ;) Sen drog vi ner på Slottstorget för att kika på lite band som spelade. SSU, Ung vänster och Grön ungdom hade anordnat den så kallade Klassfesten 09. Det var riktigt mysigt att sitta där i gräset och lyssna. Lea kom och var med oss också :) Sen bar det av till Dario lite innan tio och drack nån öl och sen hem och sova.

LÖRDAG Vi drog ut ett gäng till min kära hemby Ålbo i Hedesunda till en badplats där och grillade. Det var soligt men tyvärr blåste det så solandet var inte så skönt hela tiden. Jag var dock fast besluten om att jag skulle bada och så blev det också! Årets första dopp! Runt fem-sex var det dags att åka och det blev filmkväll hemma hos Maggan där vi som sagt bott i helgen. Vi såg filmen Grandmas Boy som var hur rolig som helst!

SÖNDAG Idag var det en slappdag. Runt två åkte vi för att hämta en jordfräs hos Prasses chef, därefter väntade vi vid tågstationen till halv fyra för att lämna nyckeln till gamla lägenheten till den nya ägaren. Hon fick skjuts dit och allt och ändå gnällde hon på tre små saker som inte var 100% rent i lägenheten. *Suck* Vem orkar bry sig egentligen? Därefter var det hem och plugga en stund och sen över till T med Prasse, Ishinken, Kjell och Ulviz för att spela ett jätteroligt spel som heter Spank The Monkey. För en gångs skull vann jag dessutom! :D Det var mycket roligt!

Ciao!♥




« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: